Ticaret Bakanlığı sahte yetkili servislere iki yılda 15 milyon lira ceza kesti

AA

Yetkili olmadığı halde internet aramalarında ilk sıralarda çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logoları vatandaşı aldatıyor.

Yetkisiz servislerin müdahalesi cihazların bozulmasına ve haksız kazanca neden oluyor.

Tüketicileri mağdur eden yetkili servislere yönelik denetimler sürdürülüyor, gerekli idari yaptırımlar da devam ediyor.

“Tüketici mağdur ediliyor”

Ticaret Bakanlığı, bu aşamada bir açıklama yaparak, bakanlığa başvurularda özellikle kombi, beyaz eşya, klima ve cep telefonlarına ilişkin tamir, bakım ve yedek parça temini amacıyla yetkili servislerden hizmet almak isteyen tüketicilerin, yetkili olmamalarına rağmen tanıtım yapan servisler tarafından mağdur edildiği görüldü.

Denetimler yapıldı ve internetteki reklamlar incelendi: 15 milyon lira ceza

Bu kapsamda sahte yetkili servislere yönelik hem bakanlıkça gerçekleştirilen denetimler hem de bakanlık bünyesindeki Reklam Kurulu tarafından internet arama motorları ve sosyal medya üzerinden reklamlara ilişkin yürütülen inceleme sonucunda iki yılda yaklaşık 15 milyon lira ceza uygulandı.

Suç duyurusu yapıldı

Bakanlık tarafından yapılan denetimlerin ardından suç unsuru teşkil eden uygulamaların tespit edilmesi durumda ilgili kişiler hakkında Cumhuriyet başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunuluyor.

Vatandaşlara “Servis Bilgi Sistemi”ni kullanma uyarısı

Öte yandan olası mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi için tüketicilerin bazı hususlara dikkat etmeleri önem taşıyor. Buna göre, vatandaşların, yetkili bilgileri için bakanlık tarafından oluşturulan ve adresinden erişilebilen Servis Bilgi Sistemi’ni (SERBİS) kullanmaları gerekiyor.

“İnternette ilk çıkmak ya da logo kullanımı yeterli görülmemeli”

İnternet aramalarında ilk sıralarda çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logolarının da tüketiciler tarafından yeterli görülmemesi, bu servislerin mutlaka üretici veya ithalatçı firmanın internet sitesinde ya da SERBİS’de yer alıp almadığının kontrol edilmesi önem taşıyor.

Şikayetler CİMER’e yapılabilir

Tüketiciler, konuya ilişkin şikayetlerini ise Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve bakanlığın web sayfası üzerinden iletebiliyor.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir